Formuer

Forskellen på Holch Povlsen og Stadil Kan en CEO blive for synlig?

8. Dec. 2025
Opdateret: 8. Dec. 2025

Celebrity CEO’s er blevet populære - men er de altid gode for en virksomhed? Ikke nødvendigvis, lyder det fra brandingekspert Jannek K. Sommer i podcasten Danmarks Rigeste, hvor vi ser nærmere på de danske tøjmilliardærer.

Forskellen på Holch Povlsen og Stadil

Hvad er forskellen på Bestsellers-ejer og Hummel-ejer Christian Stadil? Foto: PR-foto

Redaktionen
“Han er lidt en hemmelighedsfuld person.”

Sådan lyder det fra ekspert i branding fra SDU, Jannek K. Sommer i ugens udgave af podcasten Danmarks Rigeste, hvor der blandt andet tales om Anders Holch Povlsens brand som CEO.

Jannek K. Sommer mener ikke nødvendigvis, at Holch Povlsen er typen af CEO, der strategisk har opbygget sit brand: 

“Det siger måske noget om, at han er lidt kompromisløs. Han er ikke så interesseret i at portrættere sig selv på en måde - han er lidt ligeglad, og det er egentlig paradoksalt, idet han er så aktiv," siger han og forklarer, at Holch Povlsen på den måde er noget anderledes end Hummel-ejer Christian Stadil. 

I ugens episode sættes der også fokus på de danske tøjmilliardærer, der for de flestes vedkommende har haft et kanon år. En enkelt har dog ikke haft det bedste år og er røget af listen over Danmarks 100 rigeste. 

Men hvorfor går det så godt for de danske tøj imperier - og i særdeleshed for Danmarks rigeste mand Anders Holch Povlsen? 

Og kan man kalde ham en celebrity CEO? Og hvordan adskiller han sig egentlig fra andre celebrity CEO’s som for eksempel Christian Stadil?

Lyt med i Danmarks Rigeste og få svaret: 



Sidst opdateret: 16:56 • 8 Dec.
Kildeinformation:
Kilde:N/A
|
Billede:

Flere nyheder